vrijdag 5 februari 2010

Nog eens verven met sneeuw

Afgelopen week toch nog eens geprobeerd, om met de laatste sneeuw wat lapjes te verven.
Het resultaat viel me niet echt tegen. Dit keer had ik meer soda gebruikt. De bovenste lapjes zijn met chrysocolla geverfd. Een mengkleur die ik kant en klaar had gekocht. 50% barnsteen en 50% azuriet.

Deze lappen zijn geverfd met amazoniet. Ook een klaargekochte mengkleur. bestaande uit 20% citrien, en 80% turquoise. Dit keer toch wel bruikbare lapjes. Maar deze manier van verven heeft niet echt mijn voorkeur!

4 opmerkingen:

Margeeth zei

Die bovenste vind ik erg mooi. Sneeuwverven is erg onvoorspelbaar, ik heb vanmorgen mijn laatste batch uitgespoeld en die lijken echt helemaal nergens op, flets gewoon. Misschien omdat ik andere stof had gebruikt, Ditte ipv duurdere stof.

Desiree zei

Net als Margreeth zeg ik dat ik de bovenste erg mooi vind. Ik sta alleen te kijken van de kleur: ik ben dol op barnsteen als 'steen' maar van die kleur kan ik helemaal niets terugvinden! Leuk om dit eens uit te proberen Hannie!
Groetjes van Desiree

Suus zei

Zijn mooie lappen geworden.

Corryna zei

Ja ze zijn mooi Hannie. Ik heb afgelopen week ook stof geverfd met sneeuw. Ik zal er morgen eens een foto van maken. Van de dames van Texplosion hoorde ik al, dat ik het anders had aangepakt, dan zou moeten, maar er zijn toch mooie lappen uitgekomen.