dinsdag 27 juli 2010

voor de "Uitdaging" "nummer 35"

Bij de internetgroep "De Uitdaging" was het thema voor de afgelopen 3 maanden "Verhuizen". Bedacht door Margeeth, hoe kan het ook anders, zelf nét verhuisd!
Een heel moeilijk thema vond ik dit keer. Lang gepiekerd en uiteindelijk besloten tot dit quiltje.
Ik had toen we enkele jaren geleden gingen verhuizen wat collages gemaakt met afbeeldingen uit woontijdschriften. Vooral met dingen die ik mooi vond. Komt nog wel eens van pas dacht ik, en ik doe er ideëen mee op? Nu dus! Ik heb wat lappen geverfd in onze woonkleuren: Grijs zwart met een steenrood accent. De collages geprint op katoen en organza,en daarvan ook weer een soort collage gemaakt. Met stempelwerk, o.a. de huisnummers van de woningen waar we de afgelopen 45 jaar hebben gewoond.

Bij dit detail is het stempelwer beter te zien, en ook de stukjes van de stof en behangstalen die ik mooi vind .
Zoals bovenstaande foto laat zien wonen we nu op nummer 35! Als laatste heb ik de plattegrond van onze bungalow erop gestikt, in rood metallic garen. En natuurlijk is in ons huis niet alles precies zo geraliseerd als op mijn collages. Maar met beide resultaten ben ik best tevreden!

7 opmerkingen:

vilterietje zei

Hannie,
Je had de verhuizing volgens mij zonder titel nog duidelijk gemaakt. Zoveel mooie details en een zeer bijzonder quiltje!
Groetjes en tot....
Riet

Aart zei

Mooie uitvoering van de opdracht. Het leuke van zo'n thema is dat iedereen er op zijn/haar eigen manier mee aan de slag gaat. Mooi kleurgebruik ook.
http://quiltaart.blogspot.com

Anoniem zei

Heel mooi !
Ook de verwerking van huisnrs. plattegrond en collages is heel bijzonder.

Groetjes,
Wies

Ellen zei

Goed gelukt Hannie deze moeilijke opdracht

Suus zei

Wat mooi gedaan Hannie. Zo is het ook nog een mooie herinnering geworden.

christina zei

Lijkt me ontzettend moeilijk om inspiratie te krijgen bij zo'n onderwerp, maar je hebt zo mooi geintegreerd!

Tonny zei

Een kunststukje, Hannie. Helemaal in jouw stijl. Ik vind het heel goed doordacht en prachtig gemaakt. Naar mijn smaak een van je mooiste quiltjes.

groeten, Tonny