zondag 27 maart 2011

mini in Meppel en Deventer textieldagen

Afgelopen dagen was de miniquilt tentoonstelling van het Quiltersgilde in Meppel. Samen met de groep "De Uitdaging" hing ik daar ook. 9 leden van de groep hadden hun Muziekquiltje ingestuurd. Het thema was "Ritme" Ze hadden ons op verzoek bij elkaar gehangen! Voor meer mooie foto's kijk even op onze blog . Mia maakte er een hele serie leuke opnames. Ook op de blog van Christina zijn leuke foto's te zien!
Ook dit weekend waren in de Grote Lebuïneskerk in Deventer de Textielplus Kunstdagen.

Erg mooie ontwerpen van Textielkunstenaars waren er te bekijken. Van mij hadden dat er best veel meer mogen zijn. Zeker de pittige toegangsprijs in aanmerking genomen! Wel waren er verschillende interessante lezingen. Ik heb geen foto's gemaakt van de textielontwerpen, omdat niet iedereen dat op prijs stelt., maar wel mede art quilters ontmoet , ook heel belangrijk natuurlijk! Maar als ik de verschillende blogs lees, heb ik ook veel mede quilters niet gezien. Jammer!

Kijk eens op de blogs van Liesbeth, Marjolijn en Aart , waar leuke dingen zijn te zien en te lezen.

Wat ook rondom in de kerk stond, waren de "handelaren"in bijzondere materialen.Voor ons als Artquilters natuurlijk niet te versmaden. Al had ik me voorgenomen niet te veel geld uit te geven dit keer. Toch nog wat leuke dingen meegenomen, zoals op bovenstaande foto is te zien.

o.a Wat chiffonsjaals heel goedkoop, om bv. te punchen. Tricotkant om lingerie te maken.

Een potje paarlemoerverf van Stewart Gill . Elke keer mag ik er één kopen van mezelf ,omdat die zo prachtig verft! en meteen een sjabloonkwastje. ( Of hoe heet zo'n ding)?

Bij Zijdelings, nog wat kleurtjes tranfer pigment poeder die bij mijn vorige aankoop niet voorradig waren, en iets nieuws: Silky soft. Een materiaal wat erg lijkt op metaal maar is zo zacht als zijde! Kun je prachtig overheen stikken! En een ademende lamineerfolie. Met strijkijzer

te verwerken!

Ga ik natuurlijk allemaal nog uitproberen!

6 opmerkingen:

Inge Slaats zei

Zo, jij hebt een paar leuke dagen achter de rug. Gaaf dat je op de minitentoonstelling "hing". Toch wel je quiltje hè en niet jijzelf (oh, oh wat flauw.....)
En iedere keer weer als ik hier op bezoek ben, denk ik.....ooohhh, wat maakt Hannie toch mooie dingen!

Groetjes,
Inge

marjolijn zei

Volgens mij heb je weer flink genoten Hannie. Ik vraag me wel af wat je mag kopen als je "wat meer" mag kopen. Volgens mij heb je al heerlijk geshopt. Ik moet mezelf ook altijd beperken. Maar het leuke is dat je dan een volgende keer weer wat mag kopen. Ik kijk dus nu al uit naar Veldhoven.

christina zei

Jij kunt weer even vooruit. Het was wel een heerlijk weekje he om je geld uit te kunnen geven. Ben ik even blij dat ik niet naar Deventer ben geweest. Ik had al gelezen over de entreeprijs en nu ben ik dubbel blij.

Liesbeth Wessels zei

Mooie dingen heb je gekocht. Ja het aanbod was om je bij te verlekkeren.
Ben benieuwd naar de Silky Soft en dat ademend lamineerfolie. Meppel heb ik gemist ! Maar jullie groep was dus compleet vertegenwoordigd ! Jammer dat het niet net als vorig jaar in 1 stad hing. groeten van liesbeth

Suus zei

Ik vond het aanbod op de Textielplus dagen ook minimaal, heb dit ook aangegeven in de enquete. Ik ben gisteren naar Meppel geweest en heb jullie quiltjes bewonderd. Maar ook daar leek het wel of er minder hing dan vorig jaar. Toch jammer als er niet zo veel ingezonden word.

Tonny zei

Hoi Hannie

Ik vind het heel jammer dat ik Meppel en Deventer gemist heb door mijn ziekzijn maar troost me met de gedachte dat ik wel heel zuinig leef, momenteel. Kan ik straks meer uitgeven in Amerika want naar Veldhoven kan ik ook niet, dan zijn we dus op vakantie.Wel heb ik me opgegeven voor een masterclass bij Berend Strik en een bij Gill de Vloo.En ook nog een vij Cherilyn Martin .Ook niet goedkoop maar wel zeer de moeite waard! Toch hoop ik volgend jaar naar de Textielplusdagen te kunnen gaan, vnl voor de ongewone materialen die je daar kunt kopen.