donderdag 10 maart 2011

Oude mappen bekleden


Net als Nadia vind ik het leuk om de mappen waar ik quiltzaken en werkjes in bewaar van een mooi hoesje te voorzien! Zo ook deze oudjes, van toen onze jongste zoon op de middelbare school zat. Hij is nu 41! De mapjes lagen nog steeds hier in de kast. Wel een vreemde maat ong. A5. Weer voor de dag gehaald nu, en bekleed.
Ik gebruikte een geverfde lap en van alle restjes en stroken van monoprints,vlizofix en ander materiaal maakte ik een compositie. Natuurlijk alles goed vastgestikt en gequilt.

Voor het interieur kocht ik een pakje hoesjes voor pokémonplaatjes. ze zijn uitstekend geschikt om er de Ruil ATC's in te bewaren, zoals op bovenstaande foto is te zien. In elke map kunnen er 40 in! Ik heb dus nog wat ruimte om te ruilen. maar dan zal ik eerst zelf aan de slag gaan, om wat nieuwe te maken!

9 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Mooie mappen hoor en dat van restjes. Over het thema recycling gesproken, daar heb je genoeg voorbeelden van en voor. groeten van liesbeth

Janny de Roo zei

Toen ook al zo creatief...!

geni zei

Wat een mooi resultaat!

Aart zei

Een goed idee, oude mappen voorzien van een eigen hoes en je restjes opmaken.
http://quiltaart.blogspot.com

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Zo hebben je mappen een mooi persoonlijk tintje en is het nog zo leuk om je ruil ATC's te bekijken!

christina zei

Deze map heeft dus jaren zonder hoesje gelegen en nu is ie dan eindleijk bekleed met een mooie hoes. Prachtig vind ik dat. Zou je die mapjes voor pokemonplaatjes niet op marktplaats kunnen kopen voor een prikkie?

Anoniem zei

Wat heb je de mapjes lang bewaard
Han,en nu er weer nieuwe van gemaakt,geweldig.
Groet Riet.

Suus zei

Heerlijk om zo je restjes op te maken, ze zijn erg mooi.

Anoniem zei

Mooie mappen zijn het geworden en de inhoud is goed overzichtelijk,dankzij de pokemonhoesjes.
Ook de roestlappen zijn heel mooi, wat 'n idee,maar het resultaat mag er zijn.
Groetjes, Wies