zondag 8 mei 2011

Veldhoven en Inter Art

Afgelopen weekend twee prachtige exposities bezocht! Zaterdag in Heeswijk Dinther bij
Inter- Art de opening van hun jaarlijkse buitenexpositie. waar ik altijd een uitnodiging voor krijg. In hun schitterende parkachtige tuin komen de kunstwerken mooi tot hun recht. Zoals hierboven tegen de haag van blauwe regen.



In de berceau waar de blauwe en(witte )regen overdadig geurde, stonden de prachtige gegoten glasobjecten van Marjan Smit.


Dit werk viel me op door de mooie compositie van keramiek met een lijst van lood .



En zoals altijd zijn er de monumentale werken van Franz Jozef Vanck! Van hardsteen met fragiele brons figuurtjes.

En met dat alles in een zonovergoten tuin was het genieten!

En natuurlijk was ik ook in Veldhoven bij de Europese Quiltkampioenschappen! Ook ieder jaar weer een mooie tentoonstelling. Met inzendingen uit binnen en buitenland! Ik maakte geen foto's omdat de meesten quilters zelf gaan kijken, maar ik heb genoten van het werk van de verschillende textielkunstenaars en groepen. Waaronder Tex Tui. En uiteraard van alle mooie en vaak bijzondere quilts. En niet in de laatste plaats heb ik genoten van het werk van mijn mede Bloggers, Uitdagers, Fibermailers en Dagboekers!

3 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Dat was dubbel genieten Hannie. Wat je laat zien is ook erg mooi gemaakt..! Met zo'n expositie moet je het weer ook een beetje mee hebben vind ik.

christina zei

Zo te zien op 'de foto's was de andere tentoonstelling ook zeker de moeite waard

Anoniem zei

Heel mooie kaarten heb je weer gemaakt, zeg. Vooral de dame, maar ook de planten zijn mooi van kleur.
Ook heel mooie kunstwerken ,die je gefotografeerd hebt. Zal 'n mooie dag zijn geweest.
Groetjes, Wies