donderdag 26 mei 2011

Verschillende werkjes en zo.

Voor de groepsquilt van De Uitdaging kozen we ieder een eigen kleur. Mijn keus was: Donker Turqoise. Ik gebruikte een zelfgeverfd lapje , en werkte het verder op met een zeefdruk . Verder nog versierd met met colback, waaronder een rest lurex zit. Met kraaltjes verder afgewerkt.
Er wordt een quilt van gemaakt, wat ik voor mijn rekening neem. die kan dan dienen als flyer voor een evt. Groeps tentoonstelling. Bijna alle blokken zijn binnen, dus binnenkort begin ik met het in elkaar zetten, van de quilt.



Voor mijn schoondochter die morgen jarig is, maakte ik deze sjaal, ongeveer hetzelfde als ik een poosje geleden liet zien. Alleen gebruikte ik wat opvallender kleuren. De verf heeft niet overal goed gepakt, dus hier en daar wat witte puntjes! Ik ga er maar vanuit, dat ze het niet erg vind?





Van een kleine rest "Roest" stof heb ik nog deze kaart gemaakt, met een "gouden"blad uit een oude kaart. Wat opgeleukt met gaas, tricot en stiksels. Een prettig gevoel om weer wat dingen wegewerkt te hebben!

7 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Prachtig werk weer om te laten zien en ook nog een hele mooie kopfoto...! Wat een zee van tijd moet jij hebben Hannie....!Nou lummel ik heel wat aan op een dag (achter de PC/tuin enzo.) maar ik heb het idee dat mijn dag omvliegt met niks doen.....!

marjolijn zei

Wat heb je weer een prachtige dingen gemaakt. Je blok is heel mooi geworden. En die witte puntjes op de sjaal horen er gewoon bij. En ook de kaart is weer een dotje. Je bent weer heerlijk bezig geweest.
gr. Marjolijn

Quiltloversnl zei

Mooi donker-turquoise blok. De witte/lichte stiksels vindt ik erg mooi op deze donkere achtergrond, geeft een lekker contrast. En daarbij, de stof die je hebt gekozen met de lichtere plekken maakt 't geheel erg levendig.

Anoniem zei

Prachtige sjaal voor Gerdy, zal ze blij mee zijn.
Ook de kaarten zijn weer heel mooi.
Gefeliciteerd trouwens met Gerdy.
Groetjes, Wies

Margeeth zei

Mooi blok, succes met het aan elkaar zetten, ik vind het helemaal geweldig dat jij dat doet!

christina zei

Je blijft maar lekker bezig.

Ati zei

Prachtig, die turquoise lap,jij gebruikt altijd zulke ongewone materialen en het ziet er zo verrassend anders uit.
De sjaal is ook heel mooi, die zal wel in de smaak gevallen zijn. Een zijden sjaal is zowiezo een prachtig kado!
De roest kaart is óók geweldig!