dinsdag 14 juni 2011

Werkplekje..... Meer opbergruimte nodig!

Mijn werkplek is niet zo groot, maar toch wel heel fijn om te werken, alles bij de hand, in een gote kamerbrede kastenwand! Het kamertje is maar 2.25 x 3,30 m . Daar de kastdiepte (60cm )nog af, blijft niet zoveel meer over. De kasten zitten mudvol, alles netjes in dozen in 2 lagen achter elkaar. Wel lastig soms als je iets snel wilt pakken! Mijn werkblad is ook al niet zo breed , dus heb ik er laden kastjes onder gezet ,natuurlijk van die Zweedse zaak! ( hier bijna om de hoek)!
Maar nog niet genoeg bergruimte, dus afgelopen week weer naar Ikea!



Ik kocht een hoge stellingkast met 4 bakken en 2 plankjes, en zette die achter de deur op het werkblad . Gelukkig is het blad goed stevig met een steunbalk eronder! Het resultaat ziet er nu mooi en opgeruimd uit. De garenkast die er eerst stond, nog net te zien onder het werkblad , ga ik verkopen. Er zitten 124 kleuren Amman Seralon garen 200 meter in . Toen ik nog naailes gaf was dat heel prettig , en stond hij in een ruim atelier, Maar we verhuisden 7 jaar geleden, en tegenwoordig nu ik ook bijna geen kleding meer naai voor klanten staat hij gewoon in weg!

Ik ben bezig de klosjes te tellen, die er nog in zitten en dan gaat het op marktplaats.
De klosjes voor inkoopprijs, en de kast er gratis bij! Het zijn er nogal wat !


Het tellen kost wel even tijd, maar er is geen haast bij. En ik kan weer in een heerlijk opgeruimd kamertje werken!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is weer een fijne aanwinst. Ik heb je werkplek een keer mogen zien en het ziet er KEURIG uit.We woekeren allemaal met opbergruimte denk ik. Er zijn ook zoveel leuke dingen.Bij mij is het een puinhoop, maar kan alles blindelings vinden en daar gaat het toch om.
Groet, Ineke

nadia zei

Wat een "strak" plekkie hannie! Daar kun je vast je draai wel in vinden, heerlijk als je al je spullen netjes kunt opbergen. Bij mij staan de kratten opgestapeld op elkaar en wordt het wel eens een puinhoop als ik uit alle kratten èèn dingetje nodig hebt.Is Gerard goed aangekomen in het verre land? Vergeet niet te eten, te drinken en te slapen hoor!!

marjolijn zei

Wat een prachtig "atelier" heb je. Misschien klein, maar wel helemaal van jou. Zover ben ik nog niet. Zeer effectief gebruik van je ruimte met al die praktische kasten.

Tonny zei

Ha Hannie

Je hebt een heerlijke werkruimte voor jezelf. Ik heb een hoek op de overloop op de bovenste etage . Daar heb ik 5 planken over de breedte van de muur en die staan vol grote plastic Blokker dozen. Het werkt goed, doordat de boxen doorzichtig zijn kan ik zien wat er in zit.Ik kan dus redelijk snel vinden wat ik zoek ( maar ook niet altijd.)Toch lijkt het me heerlijk om een kamer voor jezelf te hebben en de deur achter je dicht te trekken. De rotzooi laten voor wat het is en de volgende dag verder gaan. .........Alhoewel, als ik er over nadenk is het misschien maar goed dat ik het gevoel heb dat ik het netjes moet houden "voor het oog" want anders werd het waarschijnlijk een enorme puinzooi bij mij.
Creative minds are rarely tidy !

Liesbeth Wessels zei

Ziet er gezellig en opgeruimd uit. Dat is ook belangrijk, dat schept ruimte om creatief bezig te zijn. groeten van liesbeth

Ineke zei

Even een proefje. Ik ben bezig met een blog en wil kijken of het lukt.
Ineke

Anoniem zei

Hoi,
Heb steeds je blog bekeken,maar geen berichtje geschreven.
Je opbergkast ziet er heel netjes uit.Het garenkastje verkopen zal zeker lukken.
En er staan weer hele mooie werkstukken op je blog.
En dan je quilt in Canada. Super hoor ! Kun je erg trots op zijn.
Groetjes, Wies

Suus zei

Oh heerlijk als het zo netjes en opgeruimd is, dan kun je weer volop aan de slag.

Margeeth zei

Aha, Trovast. Handig spul he. Wij hebben het ook, voor de lego van de kinderen. Je werkplek ziet er super georganiseerd uit!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat ziet je werkkamer er mooi opgeruimt uit. Hoe doe je dat ,ik neem het me steeds voor dat te doen en ga dan weer iets maken. Wel leuk om zo even bij je binnen te mogen kijken

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Heerlijk zo'n goede werkplek en zo'n Ikea kast is heel handig. Voor mijn werkruimte heb ik daar daar ook heel wat inkopen gedaan.