vrijdag 15 juli 2011

Tussendoor! Eerste opzet.

Van een vriendin kreeg ik een stapel mooie gordijnstof (dun) van ong 60x 40 cm .Leek me leuk om daar meteen aan te beginnen!
Een eenvoudige verwerking door vierkanten te snijden, en die weer diagonaal doorsnijden
10 driehoeken : Een even aantal, aan elkaar zetten ( voor de juiste lengte) en tot een ring stikken . Strijken en er weer 4banen ervan maken.
Dan gaan groeperen door telkens ergens door te snijden zodat er een mooi geheel ontstaat.
Ik heb een laken opgehangen om goed te kunnen zien hoe het wordt.
Nu stik ik telkens tussendoor wat banen aan elkaar. Eigenlijk moet het op een ondergrond,omdat de draadrichting schuin is. Maar met mijn Bernientje lukt het prima! Zou anders te lastig zijn, met een afmeting van 190 x 130 cm .Het wordt een eenpersoons deken voor het goede doel. Stof voor randen heb ik nog over, zodat hij de juiste afmeting krijgt ( 200x 150 cm
Dit patroon had ik nog van een workshop,jaren geleden bij Iet van de Vrande in Someren.

11 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Zo te zien wordt dat een hele bijzondere deken Hannie....!

Ati zei

Helmaal te gek Hannie, dat je dit eventjes zomaar verzint.
Het wordt prachtig en heel apart!!

Ineke zei

Wat een leuk patroon is dat.

Marja. zei

en dat van gordijnstof!!! mooi , hoor.

Nienke zei

Klinkt eenvoudig maar dat is het geloof ik niet :-) en het effect is prachtig!

christina zei

Dat zo'n simpele techniek dit resultaat kan geven. Prachtig.

Suus zei

Mooi hoor.

Anneke van Diggelen zei

Ziet er spannend uit!
Ben ook heel benieuwd als die klaar is.
De eerste opzet ziet er goed uit.
Succes met het vervolg

Groetjes Anneke

Anoniem zei

Wat ziet dat er prachtig uit Hannie.En dat bedenk je zomaar even. Gewldig. grt. Riet.

Anoniem zei

Wat 'n prachtige deken wordt dat.
Je zou hem maar krijgen.
Ook de shawls en het garen zien er geweldig uit.
Super, dat je dat zo maar allemaal kunt.
Groetjes, Wies

mia zei

wauw, lijkt op de snij techniek van bargello

gr. mia