dinsdag 26 juli 2011

Zomer Expo en Textiel Biënnale

Afgelopen weekend was ik in Den Haag om in het Gemeentemuseum de Zomerexpo te bekijken. Ik had al enkele keren bij Avro's Kunstuur de voorselecties gezien ,en er waren heel interessante , mooie en ook bizarre kunstwerken bij, zoals bovenstaande tafel vol met keramiek kippen!
De selectie vond plaats in verschillende grote steden en iedereen kon zijn kunstwerk tonen. Amateur of beroepskunstenaar .Er werd anoniem geselecteerd. Wat heel verrassende werken opleverde. Het geheel meer dan 500 werken is echt de moeite waard om te bekijken!




Omdat we toch in het museum waren meteen de tentoonstelling van de Duitse kunstenaar Markus Lupertz bekeken .Hierboven een object van de kunstenaar wat in de hal stond. Ook een tentoonstelling die echt de moeite waard is! Ik ga denk ik nog eens kijken deze zomer?



Met de tram door naar Rijswijk om de Textiel Biënnale te zien. heel bijzondere werken van internationale textiel kunstenaars. Bovenstaand een servies met geborduurde organza , van Diem Chau .VS



Deze "doopjurk"sprak me erg aan door de prachtig geborduurde "vlek" Niet alles in het leven blijft zo mooi als het begin? Van Erin Endicot. VS.


Alles bij elkaar is de tt. erg de moeite waard .Wie in de gelegenheid is, moet zeker eens gaan kijken?

3 opmerkingen:

Suus zei

Leuk Hannie, bedankt dat je dit laat zien. Leuk om naar toe te gaan met dit slechte weer.

Annefred zei

Leuk dat je op mijn blog bent geweest en dank voor je reactie. Tja een mens froebelt er wat af in z'n leven. Mooi blog heb je, en dank voor je tips.

inge zei

ik hoop er nog eens te geraken deze zomer ...