maandag 12 december 2011

Eerste werkje voor Art for 12


Sinds enkele weken ben ik lid van de quiltgroep Art for 12.  De groep bestaat uit 12 leden . Vier maal per jaar bedenkt een van de leden een thema . Het formaat van het werk is 12x 12 inch. Het uitgangspunt is Art- quilting.
Dit keer is het thema "Aboriginals" bedacht door Simone.
Een thema dat me wel wat zei. Tijdens de cursus Quilten Speciaal in 2005 gingen we tijdens een les naar het Aboriginal museum in Utrecht waarna we na afloop elkaars handen beschilderen in de atijl van de aboriginals. Erg leuk om te doen! Ook verzamelde ik afbeeldingen van Aboriginal Art,en maakte enkele jaren later foto's van grote beelden van kunstenaars. Die foto's gebruikte ik om tekeningetjes te maken voor dit onderwerp.
Op een zelfgeverfde lap zette ik met de achterkant van een potlood verfstipjes in verschillende kleuren . Van zwarte stof de  "beelden" Op witte katoen met permanentstift lijnen en figuren getekend, en ingekleurd met (oude) viltstiften Nieuwe stiften vloeien nogal uit. Dit werd dus mijn eerstee bijdrage voor de groep, nog op tijd: ( 1 januari ) klaar!

10 opmerkingen:

Inge zei

Wat een leuk onderwerp! En jij hebt weer een heel mooi ontwerp gemaakt. Het verhaal erbij is interessant, leuk om te lezen.

marjolijn zei

Heel passend en herkenbaar voor het onderwerp. Dat was nog een heel werk, al die stipjes. Maar mooi verwerkt. Ik vond dit zelf ook een inspirerend onderwerp.
gr. Marjolijn

joke zei

Leuk werk he, al die stippels zetten. Ik heb een paar jaar geleden een groot wandkleed gemaakt, helemaal met Aboriginalstippels. Je raakt dan gewoon in trance onder het stippelen. Voor de streskippen onder ons een goede oefening.

Janny de Roo zei

Je verzamelwerk komt je nu dus goed van pas.Ik vind het altijd weer bijzonder, dat sommige dingen weer op zijn plaats vallen. Mooi werk Hannie en ook dat stipwerk, eenvoudig, maar je moet het wel bedenken....!

nadia zei

Prachtig Hannie, ik heb ook in het verleden aboriginalstipjes geverfd, ik houd enorm van de mooie warme kleuren

Liesbeth Wessels zei

Heel bijzonder, weer heel anders! Vast heel leuk om te doen. Aboriginal kunst is zo puur. groeten van liesbeth

Anoniem zei

Bijzonder en prachtig
Marjo

christina zei

wie wat bewaard heeft wat. Hij is prachtig geworden.

Johanna Zweden zei

Wat schitterend, en leuk om zo een verhaal erbij te lezen.
Ik leer elke dag van je
Groetjes Joke

Anoniem zei

heel bijzonder Hannie!!
groet Rian