maandag 19 december 2011

Eindejaars Klusjes! Vlisco 5


In het afgelopen jaar probeerde ik de laatste vliscostoffen van de stapels,die ik enkele jaren geleden kreeg van een vriendin om te werken tot quilts. Dit is de vijfde en voorlaatste in de rij. ( Er ligt nog een doosje met gesneden vormen klaar voor komend jaar)  Deze quilt maakte ik helemaal met de hand. Een gezellig werkje voor 'savonds.


De achterkant is een mooie lap die ik eens kreeg, en er nog wat randen Afrikaanse stof aanzette om de juiste maat te krijgen.


Bij dit detail is  het quiltwerk beter te zien.  De rechte lijnen zijn in de naad gequilt.
Hij is al toegezegd aan een groep uit Lommel ( België)  hier vlakbij: Die zich erg inzet voor langdurig zieke kinderen . Een zeer actieve groep die grote verkoopdagen organiseert met veel prachtige  ( zelfgemaakte ) dingen.


10 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Prachtige kleurige stoffen zijn het. Je maakt er dus ieder een ? Geweldig gebaar! groeten van liesbeth

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Mooie stofjes heb je gebruikt zowel voor voorkant als voor de achterkant. En het maken ervan doet veel voldoening omdat je weet dat je hier zieke kinderen mee kan helpen.
Aangename maandag Hannie!

Janny de Roo zei

Vlisco stoffen doen mij altijd aan vroeger denken. Wij hadden vroeger een kleed achter de kapstok hangen van een soortgelijke stof. Weet niet of dat Vlisco is geweest natuurlijk, maar het leek op het gele blokje in jouw quilt (laatste foto-rechts onderin) Jij hebt er een prachtige quilt van gemaakt Hannie.

Johanna Zweden zei

Wat mooi is het geworden, en wat een schittereden kleuren
Groetjes Joke
en ook jij alvast hele fijn feestdagen toegewenst, met voor het nieuwe jaar, veel liefde geluk, en gezondheid, en veel inspiratie

nadia zei

leuk Hannie, weer een vlisco ;) Ben je nog steeds niet door je voorraad heen (ik nog lang niet haha)groetjes, Nadia

mia zei

Dus nog een te gaan, als ik je begrijp, al die anderen waren ook al zo mooi net als deze.
Prachtig werk doen die dames in Lommel, gr.l mia

Marja. zei

heerlijk dat gepriegel!!!!

Inge zei

Mooi hoor, Hannie! De kleuren springen eruit op die donkere ondergrond.
Jij ook alvast hele fijne kerstdagen en een heel goed 2013!

Groetjes,
Inge

christina zei

met die prachtige stoffen lijkt het me heerlijk werken op de bank voor de tv.

Nienke zei

Oooh, wat een levendigheid door al die mooie stofjes, ik denk dat je al quiltend er erg blij van werd? En nu gaat het zijn energierijke leven vervolgen voor een goed doel, prachtig.