vrijdag 29 juni 2012

Dagboekquiltje voor Juni: " Architectuur"


Afgelopen week  besteedde het Brabants dagblad enkele paginas aan de Dag van de Architectuur hier in  Eindhoven Daardoor geinspireerd maakte ik dit werkje met de krantenpaginas . Er worden verschillende stijlen van architectuur belicht, o.a. "Bauhaus" en oudere bouwstijlen, maar ook moderne gebouwen, waar er hier in de stad steeds meer van verrijzen.
  Omdat ik vooral de moderne architectuur erg interessant vind, zette ik met een thermofaxscreen deze "gebouwen" op reepjes krant, die ik eerst met gesso "plakte", op een linnen ondergrond,en beschilderde met gesso en acrylverf. Met colback en stiksels nog enkele accenten toegevoegd.

12 opmerkingen:

Jeanine zei

Ook iets moderns kan dus heel mooi zijn!

Groetjes,
Jeanine

mia zei

Mooie beschrijving van je techniek, ziet er spannend uit, gr.mia

Anoniem zei

Ik vind deze stad er prachtig uitzien.

Anoniem zei

wat een mooi quiltje heb je van de stad gemaakt Hannie,en de floriade heb je prachtig beschreven en wat een prachtige foto,s
grt.Riet.

Johanna Zweden zei

Ook weer zo een mooie, schitterend
Fijn weekeinden groetjes Joke

Christel Sins-Camp zei

Mooi hoe je papier en stof samenbrengt tot één geheel en er een heel mooi werkje van maakt.

DEKAKADO zei

Ook dit is heel erg mooi. Leuke techniek beschrijf je. Groetjes, Marleen.

joke zei

Wat een leuk thermofaxscreen. Ik moet er toch ook eens een paar maken. Ik heb er ooit een workshop in gedaan en kan bij die docente ook screens laten maken. maar het komt er nooit van.

Aart zei

Gisteren kwam ik met de ICE vanaf Keulen, Eindhoven binnen rijden en heb vol verwondering gekeken wat er allemaal gebouwd was, Eindhoven verdient eigenlijk wel een bezoekje van mij.
http://quiltaart.blogspot.nl

christina zei

Architectuur en dan ook nog uit Eindhoven. Dat is precies wat jij leuk vindt he. En dat straalt het werkstuk ook uit.

inge zei

die kleurtjes bij dat strakke maakt het net speels ...

Nienke zei

Ik vind de sfeer ook zo goed getroffen in kleur, en dat is niet negatief bedoeld, maar blokgebouwen zijn vaak wat grauw, mooi!!