vrijdag 14 september 2012

Reizen van Marco Polo

 

Het thema voor Art for 12 is dit keer gekozen door Marjolijn.  "Reizen"
Een onderwerp waar je veel kanten mee uit kunt! Ik houd er wel van om onderwerpen uit de geschiedenis te verwerken, dus haalde ik mijn inspiratie uit de
   reizen die Marco Polo maakte .
Hij werd geboren in Venetië, in 1254, was handelaar en ontdekkingsreiziger. Maakte reizen van 1271 tot 1295 naar onbekende gebieden, zoals Perzië, China en Indië.
 
Een oude kaart printte ik op organza en daarna de route ingestikt. Op geroeste stof verwerkt met een karavaan , bergen en pagodehuis. Een afbeelding van Marco Polo met gelmedium overgebracht op organza.
Het is een stukje geschiedenis, dat mij erg aanspreekt en dat ik al langer wilde verwerken in stof, dit was dus een goede gelegenheid!

 
 
De figuren stikte ik met een getekende afbeelding op de achterkant in. Aan de voorkant nog wat bewerken.  De bergen en de rest  uit de vrije hand.
De deadline is 1 oktober dus ruim op tijd klaar!
  

10 opmerkingen:

christina zei

SUPER!!!!!!

Conny zei

Hannie, wat prachtig!!

joke zei

Prachtig! Je gebruikt denk ik zijde organza? Het ziet er tenminste niet uit als de glimmende synthetische stof.Mooi die kaart zo afgedrukt.

Janny de Roo zei

Je hebt een rijke fantasie Hannie, om het één en ander zo te verwerken....De roestvlekken lijken er voor gemaakt.
Hoe groot is het werk ?

janneke zei

Wat goed gekozen, die roestlappen bij dit onderwerp. Mooi geworden!

Liesbeth Wessels zei

Prachtige manier om het thema weer te geven. Heb je zijden organza gebruikt ? Ik kwam op zoek naar zijden organza, katoenen organza tegen. Ook heel bruikbaar. Mooie combinatie van geschiedenis en beelden. groeten van liesbeth

FLUITJESPIET zei

prachtig werk!

Frederika zei

Geweldig, wat een vertolking zeg.
Super.

DEKAKADO zei

WOW, dit is mooi! En Kunstig. Groetjes, Marleen.

Anoniem zei

Wat mooi,dat kunstwerk van Marco Polo. Geweldige ideeën heb je.
Ook de zonnen zijn heel leuk.
Groetjes,
Wies