maandag 25 maart 2013

Feest in Kant!

 
Een klein samenvatting van het getoonde werk
Oude ontwerpen, maar ook heel eigentijdse!
 
 
 
Een poosje geleden kreeg ik van een goede kennis een uitnodiging voor de jubileumtentoonstelling van hun kantklos kring  "Het Molenwiekje" in 's Gravenmoer . Een mooi Brabants dorp in de buurt van Kaatsheuvel. Afgelopen Zaterdag zijn we er  een kijkje gaan nemen.
Werkelijk de moeite waard! De expositie was prachtig en sfeervol opgezet. Zoals de titel al zegt:
Een feest in Kant!
 
 
Hele oude echte 'sGravenmoerse patronen worden gebruikt, ( zie de foto hierboven) maar ook zeer moderne ontwerpen zoals hieronder.
 
 
Een prachtig  ingelijst ontwerp.
 
 
En wat te denken van dit bruidsboeket!
 
 Het was mooi om te zien welke toepassingen er mogelijk zijn met de klosjes.
Énkele dames zaten te demonstreren, en zelfs op school kregen de kinderen een kantklosproject!
Klik even op de bovenste collage, om de moderne en de klassiek werken te bekijken.
Wij hebben genoten van de uitleg en fraaie ontwerpen!
 

13 opmerkingen:

joke zei

Er zitten inderdaad mooie dingen bij Hannie. Dat was een leuk uitje.

Ineke zei

Mooi zeg dat kant. Vooral die ingelijste.

Janny de Roo zei

Ik vind de titel voor deze expo ook al mooi weergeven wat je van kant kunt verwachten....Echt feestelijk.....!

Frederika zei

Wat weer veel moois laat je zien. Geweldig hoor.
Kan me indenken dat je genoten hebt.
Groetjes Frederika

nadia zei

Hannie, wat leuk dat je in 'Gravenmoer was. Ik had ook plannen om te gaan, maar helaas kwam er weer van alles tussen.....

mia zei

Prachtige foto's laat je zien, mooie stukken vooral de boom is bijzonder, en je zult maar zo'n bruidboeket mogen dragen.

Nienke zei

Oh ja, als ik die bomen zie, zou ik het zo willen leren, maar daarvoor ontbreekt toch de tijd, genieten dit!

janneke zei

Wat leuk te zien dat er ook in het kantklossen nieuwe ontwikkelingen zitten.

Johanna Zweden zei

Wat mooi allemaal , wat kan je dan genieten van zo een uitstapje
Fijne dag groetjes Joke

ann vanherle zei

Ben een hevige fan van kant In mijn stad Turnhout heeft er altijd een grote kantgemeenschap bestaan.

Suus zei

Mooi

Tonny zei

Ha Hannie

Wat heb je me een plezier gedaan met dit blogje. Ik kan niet naar de kanttentoonstelling want ik ga morgen op vakantie maar ik was heel blij met 2 dingen. Allereerst die foto met die pop er op. Dat was precies mijn pop die ik had toen ik een klein meisje was. Ze heette Sonja en had een tweelingzus die van mijn zusje was en die heette Elsje. Die 2 poppen hebben heel wat avonturen beleefd door ons en ik denk er nog vaak aan terug maar waar ze gebleven zijn? Geen idee. Het andere wat mij blij maakte was dat boekje over de landschapjes. Precies het werk dat ik zo graag maak. Ik ben meteen gaan zoeken op het internet en heb het voor een klein prijsje 2ehands kunnen bestellen bij bol.com. Hiep hoi! Erg bedankt. Zo zie je maar: Je weet nooit wie je een plezier doet door dingen te delen op je blog!

Dea zei

Dat was zeker een mooie tentoonstelling!