maandag 24 juni 2013

Zomercursus Zeeland

Afgelopen week was ik 5 dagen in Zeeland voor de zomercursus in Dreischor.
Die werd gegeven op een prachtlocatie in het Zeeuwse land, door twee gerenommeerde textielkunstenaars /docenten. Els van Baarle en  Cherilyn Martin.
Het waren fijne dagen waarin ik weer heel wat heb geleerd!   De compositie en kleurenleer weer opgefrist en aangevuld!
 Maar ook heerlijk geverfd met sojawas  op stof en papier. En begonnen aan de opzet voor  mijn thema Architectuur.
Vooral de persoonlijke adviezen van Els en Cherilyn waren heel waardevol!
Ook heel fijn, om vriendin  Meta   en andere creatieve mensen  te ontmoeten .
 
Mijn man was ook  meegegaan en  heeft ondanks het minder mooie weer veel gefietst, en de Kunstschouw op het eiland bekeken.
 
 
Hierboven een collage op geschept en geverfd papier dat ik bewerkte o.a. met  screenprints .
 
 
Ook weer een collage in collage, en ander bewerkt materiaal. 
 
 
Deze  maakte ik met stof en papier ,en weer ander screenprints, waar toch mijn thema weer in terugkwam.  met borduursteken afgewerkt.
 
 
 
Dit is  detail van de eerste opzet voor mijn groter werk, met enkele lappen die bewerkt zijn  met sojawas en verf.
Hier ga ik thuis verder mee aan de slag..
De adviezen van beide docenten ter harte nemend, gaat dit zeker lukken!
 

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er mooi uit, Hannie!

Marloes zei

Het is prachtig werk! Leuk om je te hebben ontmoet :-) groetjes van Marloes

Ineke zei

Dat ziet er veelbelovend uit! Net iets anders als dat we van je gewend zijn.

marjolijn zei

Dat ziet er weer heel inspirerend uit. Ik kijk uit naar je grotere werk. Prachtige proeven heb je gemaakt!

els zei

Wat moet dat inspirerend zijn geweest. Zo te zien heb je weer aardig wat nieuws geleerd en met die technieken heb je weer hele mooie dingen gemaakt. Ben erg benieuwd naar je grotere werk

ann vanherle zei

Wat ee mooie werkjes zijn uit deze workshop onstaan

Johanna Zweden zei

Wat mooi en wat een super cursus
Fijne dag groetjes Joke

janneke zei

Dat lijkt me een goed besteed midweekje!
Wat heerlijk toch je kennis even te mogen verfrissen/aanvullen!
Hier gaan we vast nog veel meer van zien.

mia zei

Leuke week zo te lezen, en heel inspirerend, ben benieuwd naar jou werk met deze proeven als basis.

christina zei

jij hebt jezelf wel een heel mooie cursus kado gedaan. Hier zul je vast heel veel aan hebben de komende tijd.

Nienke zei

Dat zijn topdagen geweest en dat zie je ook aan je werkjes!

Janny de Roo zei

Wat ben je toch een bezige bij Hannie, steeds maar weer nieuwe dingen erbij leren....geweldig resultaat. Je kopfoto moet ik ook steeds weer opnieuw bekijken...lekker fleurig !

Anoniem zei

Mooie werken heb je gemaakt bij de cursus.
Die 5 dagen zijn niet voor niets geweest.
Groetjes,
wies

Anoniem zei

Wat een prachtige werkstukken. Dat moet een heel fijne cursus geweest zijn.