woensdag 30 juli 2014

Dozen en boekjes "Jeugdherinneringen"

 
Bij de groep "Doezz" was een poosje geleden het thema "jeugdherinneringen" Voor mij  zeer moeilijk   om hiervoor  iets leuks te bedenken. Nu was dit  thema enkele jaren geleden ook bij de
 
"Uitdaging"  Daarvoor maakte ik een quiltje. 
 
Nu eens iets anders met geschept papier , fotoprint  en mooi houtblokje dat mijn zwager voor me maakte ,met nog een tas vol blokjes om stempels mee te maken!
Het was niet gemakkelijk, maar het is me toch gelukt.
 
 
Op zijdepapier printte ik enkele afbeeldingen, van mij als 4jarige op de kleuterschool waar ik graag naar toe ging, en samen met mijn zusjes bij mijn eerste communie,(  links sta ik op de foto.)
Ook nog een afbeelding met mijn moeder en de kinderwagen waar mijn broertje in lag.
 Op de kleurige velletjes bloemen ( uit het liedje) met zeefdrukjes.  De zwarte bladzijden, voor de mindere dagen, ( die er ook waren)  met borduursteken verfraaid.
 
 
 
Een regel van het liedje over Roodkapje wat mijn moeder zong in betere dagen.

 
Zelfgemaakte kralen van foam en zijdepapier in kleur om de jaren aaneen te rijgen.

 
De foto's zijn met enkele borduursteken opgesierd.
 
 
 
Als laatste wat goud reliëf op het zwart geschilderde blokje. 
 Maar de gekleurde draden en kralen verbinden me ondanks alles met vroeger.....
 

12 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

O Hannie wat mooie en waardevol.

Ik sta elke keer versteld , hoe je op deze schitterende ideeen komt .

Je bent vanuit Zweden, voor mij een grote inspiratie

Liefs Joke

Shirley zei

Prachtig wat een creatief mens ben je toch, zo mooi als dit nu weer is. Mijn moeder volgt ook altijd jouw blogjes, ze is ook zo creatief, alleen heeft ze nu haar gezondheid tegen zich, ze geniet van wat je maakt.

Suus zei

Wat moet dit een dierbaar en kostbaar werk van je zijn en ik vind het prachtig.

marjolijn zei

Ik weet nog je worsteling van de Uitdaging. Ik vind deze verwerking nog veel bijzonderder. Kan me wel voorstellen dat je even moest zuchten toen dit onderwerp kwam. Maar weer een heel bijzondere verwerking.

Anoniem zei

Wat heb je dat toch prachtig gemaakt.Zal niet makkelijk zijn geweest.
Schitterend!
Groetjes,
Wies X

Frederika zei

Wat een pracht vertolking. En hoe leuk is dit resultaat.

Quiltgroep Tinte zei

Prachtig Hannie.,

Ineke zei

Heel bijzonder. Ik herinner me ook nog het quiltje wat je toen moest maken.

els zei

Wat is dit weer heel bijzonder geworden. De foto's zouden zo uit mijn album hebben kunnen komen. Zat je ook op de kleuterschool bij zuster Huberta en juffr. Maria?

Janny de Roo zei

knap hoor...!

Corinne Zambeek-van Hasselt zei

Prachtig opgelost, heel mooi geworden.

mia zei

Prachtig zoals je dit thema deze keer verwerkt hebt.