dinsdag 2 september 2014

"Gouden Schatten" voor de Uitdaging

 
 "Onthulling" was dit keer het thema bij  De Uitdaging groep. Moeilijk !
 
Maar een bezoek aan het Rijksmuseum voor Oudheden bracht uitkomst. De expositie
Gouden Middeleeuwen  met de grafvondsten, glas en andere objecten , over de Merovingers ,
wierp voor mij een heel nieuw licht  op deze "Dark Ages" die helemaal niet zo donker waren , door de vele gouden sieraden en andere prachtige objecten.
Zo kwam ik ook meer te weten over deze Frankische koningen . van de 5de tot de 8ste eeuw.
Een onthulling dus!
 
Als ondergrond  voor dit werk gebruikte ik een breakdownlap uit mijn voorraad en een stuk geverfd linnen.  Op zijde geprinte teksten over de koningen en de stamboom. Ook wat zeefdrukken met tekst.
 
 
 
  Een detail met  mantelspeld  en munt van geschept , met goudverf beschilderd en ingestikt papier. De mantelspeld is versierd met glas steentjes.
(in het echt  granaat en andere edele steensoorten.)
 
 
 
 
Ook hier een stukje van een gesp en munt met ingestikte afbeelding van
een koning. en de stamboom op organza geprint.
De afmetingen zijn  30 x 70 cm.
 
 Niet zo'n gemakkelijk thema dit keer . maar toch weer een echte Uitdaging!
 

5 opmerkingen:

marjolijn zei

Dit was zeker een moeilijk thema, maar je hebt er een mooie onthulling van gemaakt. Ik ben er nog druk mee bezig, maar heb eindelijk de juiste wijze (voor mij) gevonden. Dan is het toch wel weer leuk, zo'n uitdaging!

els zei

Inderdaad een uitdaging om zo'n expositie als inspiratie te gebruiken. Je hebt er weer een echt Hannie-juweeltje van gemaakt.

Conny zei

Prachtig Hannie! Fijn dat je een inspiratiebron, in dit geval het Rijksmuseum, had. Heel mooi weergegeven!
groetjes,

Jo Huijsman zei

Het is een prachtige uitdaging geworden.

Johanna Zweden zei

Wat mooi tot uiting gebracht Hannie

Schitterend
Groetjes uit Zweden