dinsdag 28 oktober 2014

Nog even Veldhoven expositie

 
Zondag was ik  in Veldhoven om alle mooie werken te zien, de interpretaties van het thema,  en natuurlijk ook om even te kijken hoe mijn quilt hing.  Ik liet laatst al wat details zien, maar nu het hele werk, voor degenen die niet naar Veldhoven konden komen.
 Zoals ik al eerder in een bericht zei, gebruikte ik een breakdownlap en geverfd linnen, waar ik een vrije bewerking van Rubens tekeningen instikte .Die werden omrand door met puff pasta en verf bewerkte en verhitte lutrador.
 Bij het afhalen zat ook een juryrapport.
 Gemiddeld een 8 , met de opmerking. dat de panelen wat meer geordend hadden gemogen, zodat er meer dynamiek ontstond.
Toch niet zo slecht voor een eerste keer dat ik hier meedoe.
 
 Voor de rest  heb ik vooral genoten van de gast collecties o.a  van Grietje van Veen ,
de  Gilde collecties van de verschillende landen. Dyanne Cevaal, en vele andere.
Ook vooral van de fraaie borduurwerken met oude Zweedse patronen van Joke uit Zweden. En natuurlijk ook erg leuk om haar en vele andere kennissen te ontmoeten!
 

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Super Hannie, een 8.

Hij is dan ook heel mooi. En op een plekje alleen aan de muur komt hij nog veel mooier uit, dan tussen honderden andere quilts!

els zei

Mooi resultaat Hannie. Een terecht verdiende 8.
Jammer dat ik hem niet in het echt heb zien hangen.
Volgend jaar ben ik er bij, dan mogen we met onze 15x15 club in Veldhoven exposeren. Wie weet probeer ik dan ook prive wat aan te leveren.

Ineke zei

Een welverdiende 8. Ik was er zaterdag en heb ook genoten van de vele mooie quilts. En ja, Grietje en vooral het Engelse gilde hadden prachtig werk hangen. Overigens zonder andere tekort te doen.

Jo Huijsman zei

Ik zag je quilt en dacht dat is er vast eentje van Hannie en het klopte. Leuk dat ik je stijl herken en wat is je quilt mooi.
Gefeliciteerd met je 8. Zeer terecht.

mia zei

Het was goed om jullie te zien, jouw werk was er weer een uit duizenden herkenbaar als een Hannie. prachtig van kleur en bewerking.

marjolijn zei

Prachtige quilt Hannie met een goed juryrapport. Ook opmerkingen waar je wat mee kunt. Dat is extra fijn. Was voor jou ook lekker dichtbij natuurlijk. Jammer dat ik niet kon komen.

Janny de Roo zei

Als je vroeger een 8 had gehaald stond dat voor "Goed".....en zo kun je het ook bekijken. Niet iedereen haalt altijd een 10.....! Ofschoon....? jij gaat daar natuurlijk een volgende keer wel voor.....!

Tiny Koppens zei

Ik vind je quilt ook heel mooi en had op je gestemd voor de publieksprijs. Jammer dat dit niet iedereen gedaan heeft.