zondag 5 oktober 2014

Workshop monoprinten hier thuis!

 
 
Afgelopen week  ben ik begonnen met de eerste van een serie  workshops die ik hier thuis ga geven.  Met 4 dames zijn we gestart . Als eerst mono printen. Ik had voor ieder een aantal verschillende stoffen klaargelegd , zodat de onderlinge verschillen duidelijk waren te zien.
 
 Ook had ik een aantal voorbeelden van mezelf op tafel gelegd en alvorens te beginnen , wat dingen uitgelegd. Ik beperkte me deze workshop met het mono printen op harde ondergrond ,en stempels maken, omdat het onmogelijk is alles te doen  in een dag.
Maar ik  heb ook de andere mogelijkheden laten zien in het boek Kleur op Stof van Sandra van Velzen en Janine Wetzels.
Waren ze meteen heel enthousiast over, en gaan dat zeker aanschaffen!
 
  Voor hen was het de eerst keer  dat ze stoffen bewerkten met verf, maar waren
 meteen zeer creatief in het bedenken van allerlei structuren in de verf!
  We gebruikten de textielverf van Trapsuutjies en Stof tot Verven.
 
 
 
 Hier een prachtige ondergrond die nog verder wordt bewerkt!
 
 
 
Ook van  de stempels werd goed gebruik gemaakt!
 
 
 
Het was prachtig weer, dus alles kon mooi buiten drogen, zodat we na de lunch verder konden gaan met  konden gaan met het stempelen, en ook een mooie screenprint erop.
 
 
 
Alles bij elkaar was het een geslaagde dag!
Ik heb een  serie van 4 workshops samengesteld met gecombineerde technieken.
Elke maand een workshop, zodat ze ook de gelegenheid hebben om thuis te oefenen.
 
Het is erg leuk om te doen, zeker met zo'n enthousiaste dames, en mooie resultaten! 
 

8 opmerkingen:

Frederika zei

Het ziet er erg gezellig uit. Leuke resultaten ook

els zei

Wat moet het heerlijk zijn om zo'n workshop bij je te mogen volgen. Zo te zien met prachtige resultaten.

miekequilt zei

Wat een heerlijke dag zal dat geweest zijn voor jouw cursisten. Maar zeker ook voor jou!!

Liesbeth Wessels zei

Wat leuk dat je dat doet. Zou ik ook enthousiast van worden ! groeten van liesbeth

Janny de Roo zei

Daar worden vast weer hele mooie dingen van gemaakt. Veel plezier met de komende workshops.

Unknown zei

Dat is het leukste van een workshop geven: al die mooie resultaten van enthousiaste cursisten! Veel succes met het vervolg.

Anoniem zei

Leuke resultaten van je workshop.
Heel fijn voor je.
Groetjes,
Wies
Ook 'n mooie blog-achtergrond.

DEKAKADO zei

Echt gaaf!!
Groetjes, Marleen.