woensdag 19 november 2014

Art textiel in Noord en Zuid


 Van  twee bijzondere tentoonstellingen wil ik hier enkele foto's laten zien.

 In museum de Kantfabriek in Horst ( Limburg)
is een prachtige  expositie van  4 gerenommeerde textielkunstenaars.
nl. Cherilyn Martin
  Els van Baarle
Cas Holmes en

Glenys Mann
Heel fraaie bewerkte grote foto's van kunstwerken.
 daar heb ik helaas geen foto's van ,maar onder de link  van het museum staat wat meer.


Cas Holmes 


Werk van Cas Holmes
 Bijzonder werk, door het gebruik van oude borduursels en ingestikte vormen.



Oude borduursjablonen bewerkt door Els van Baarle


 
Els van Baarle
Prachtige lange repen  gebatikt  linnen...
  


Werk van Cherilyn Martin



Heel ander mooi werk van Cherilyn Martin


Een  zeer mooie  tentoonstelling voor wie in de buurt is of woont een echte aanrader,
 nog tot 4 Januari te bekijken!
Tijdens de tt worden door de kunstenaars workshops gegeven.


 

Enige tijd geleden al waren we  in de provincie Groningen , in het museum De oude Wolden
Waar bovenstaande expositie is .
Zes duikvluchtgroepen exposeren hun werk Heel veelzijdig, en bijzonder!


Ik heb helaas maar een enkele foto, dus hier  
een compilatie van verschillende werken.


Het is een prachtig licht museum, de werken komen bijzonder,
 goed uit in de mooie ruimtes


Prachtig deze lange ruimte met de werken in de ruimte hangend,
 en aan de wand. 
Beslist een aanrader!
Natuurlijk zijn er nog veel meer interessante en fraaie werken te zien, o.a, een hele wand met fiber mail kaarten .Ook op de blog van Janny zijn nog meer mooie werken te zien!
 
 Helaas kan ik niet alles laten zien. Maar klik even op de link en bekijk nog  wat meer van deze fraaie expositie.
 
Nog te zien tot 11 januari 2015

4 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Ja zoveel mooi werk te zien, zowel in jouw nabije omgevings als in de mijne. Wij (quiltvriendinnen) waren zondag j.l. in Bellingwolde. Wat een prachtige werken van de groep(en) Duikvlucht. Ook de kaarten, die een groet uit.........kwamen brengen !Ik zag dit niet op deze Blog, daarom zal ik het plaatsen.

Anita zei

Wat een mooie werken, jammer dat het zo ver is hier vandaan

els zei

Wat heerlijk dat je weer zoveel moois hebt kunnen zien. Vast weer inspiratie opgedaan, hoewel jij die volgens mij meer dan voldoende hebt.
Prachtig werk en mooie tentoonstellingsruimte.

Johanna Zweden zei

Wat is internet toch vanuit, z kan ik toch vanuit Zweden mee genieten van al dit mooi
Fijn weekeinden