maandag 8 februari 2016

Van Cobra tot Zero en meer...


 werk van Bernard Aubertin.


Even geleden waren we in Amersfoort, om de tt va Cobra tot Zero te bezoeken in het Mondriaanhuis en museum Flehite .
Deze stroming in de kunst heeft wel mijn interesse.   Zeker na het bezoek van de Zero tt.  in het stedelijk museum Amsterdam afgelopen zomer. 

Vooral in het Mondriaanhuis waren heel interessante werken te zien van o'a. 
Bernard Aubertin - Leo Erb en  Jan Schoonhoven. zie hieronder.


Door de eenvoudige materialen, spijkers papier karton enz. zijn het voor mij bijzondere kunstwerken!

Leo Erb

Jammer genoeg zijn deze tt. afgelopen.

Ook sloot de tt van  kunstlocatie Würth   in Den Bosch  " Licht,Wit  en beweging"
.hier heel goed op aan.

Hier werd uit de collectie Würth  werk getoond van 
Duitse kunstenaars  
Günther Uecker en Raimond Girke.


 Günther Uecker


Raimond Girke

Deze expositie is nog tot 14 februari te zien.

5 opmerkingen:

Frederika zei

Dat zijn weer mooie tentoonstellingen.

els zei

Erg mooi werk. Daar zou ik ook van genoten hebben. bedankt voor de mooie plaatjes.

Gus en Juul zei

Wat is eenvoud toch mooi!

Janny de Roo zei

...en het sluit zo mooi aan bij het stempelen en verven, wat we op dit moment doen bij Fantastic Fabric.Ze zijn stuk voor stuk te gebruiken als stempel.....haha

Anita zei

Wat een prachtige tentoonstelling, ik mag wel dagen erbij krijgen want er is zoveel te zien en er staat zoveel op mijn lijstje.
Leuke dingen heb je weer gemaakt.