maandag 29 februari 2016

Verfproefjes weer eens verwerkt


In Augustus 2009 volgde ik een meerdaagse workshop bij  Ella Koopman  in Zwaag Een bijzondere kunstenares die de stoffen bewerkte met de verfspuit.

Maar omdat we zoveel stoffen bewerkten lagen er nog enkele hier in de voorraad krat! 
 Afgelopen week maakte ik er een groot kussen van 60 x 60 cm
De achterkant maakte ik van een dikke jacquard katoen die ik verfde in een bijpassende kleur.


Hier ben ik bezig in de spuitcabine. Was een geweldig leuke workshop!

Omdat ik toch aan het rommelen was maar weer eens wat andere proefjes afgemaakt, o.a vilt wat ik met transferverf bewerkte en verhitte, 



De stukjes op geverfde katoen gelegd,
Vastgestikt en versierd . 


Met  angelina , skeletblad en inchies ,(van leuke ruil bij de fantastic fabric groep.)


Ook deze op dezelfde manier verwerkt
en met festonsteek omgestikt.

De krat is weer wat leger?




9 opmerkingen:

Unknown zei

Wat is het weer prachtig geworden!

joke zei

Wat een mooi kussen. Dat spuiten is wel een heel andere manier van werken en thuis moeilijk toepasbaar. Maar leuk om een keer te doen lijkt me.

mia zei

Ziet er weer bijzonder uit, vind je kaarten prachtig, mooie bewerkingen

Gus en Juul zei

Klein of groot; wat maak je toch altijd mooie dingen!

els zei

Wat leuk dat spuiten. Lijkt me heerlijk om te doen. Je hebt een prachtig kussen gemaakt van de gespoten lappen.
Ook je andere werken zijn weer bijzonder.

Frederika zei

Dat geeft bijzondere resultaten. Mooie kleuren. De kaarten zijn ook weer mooi geworden.

Janny de Roo zei

als een volleerd schilder....gelukkig wel met mondkapje op......
Het zal weer een feestje zijn, als er zo'n prachtige kaart bij iemand in de bus gaat vallen.

Unknown zei

Wat een prachtig kussen, daar is er maar 1 van. En hele mooie kaarten Hannie.

miekequilt zei

Wat een leuk werk zien we weer. En : nooit iets weggooien, want ern lap van zes jaar oud levert zomaar een leuk kussen op.