zondag 24 april 2016

Alfabet ruil en werkjes met solufix


In het tijdschrift Vezel van december stond een leuk artikel van Jeannette Evers over werken met  . Een   plakbaar  wateroplosbaar vlies.
 Niet echt goedkoop, maar heel prettig om mee te werken. Met  mooie draden, wol, en  gaas, maakte ik werkjes van 15 x 15 cm, om als kaart te versturen.




Als versiering nog wat kleine ornamentjes.



Ook hier wat echte insecten vleugeltjes. Prachtige kleur met  parelmoer glans.


Het vlies heeft natuurlijk veel mogelijkheden, en kan ook met handsteken worden verwerkt , zoals Jeannette in het artikel liet zien.
Nu ik het toch over het tijdschrift heb, het is een zeer handzaam boekje met telkens weer leuke  artikelen en techniekjes om te proberen. 
Het verschijnt  4 keer per jaar en  een abonnement kost € 18





Bij de alfabet ruil van de fantastic fabric groep waren we alweer bij de letter F 
Niet gemakkelijk. Ik koos uiteindelijk voor Flora , godin van de natuur en  bloemen .
Een printje op stof van Botticelli's Flora Versierde ik met allerlei zijden bloemen en hotfix steentjes.
Hij was bestemd voor Nadia.


Toetvalling moest Nadia  er een naar mij  sturen.
Het werd deze prachtige geappliceerde fenix.!

5 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Leuk je kaarten, gemaakt met soluvlies en handig om wat rommeltjes weg te werken. Ook wel mijn ding om te doen. De kaarten voor/van de Fantastic Fabricgroep mogen er ook allen zijn, ik had ze al bewonderd op de site van de groep.

Marlien zei

Mooi weer.
En wat is het voordeel van het plakbare vlies?

els zei

Leuke resultaten met het vlies en prachtige kaarten.

Jo Huijsman zei

Wat ben jij toch altijd super creatief bezig Hannie en het resultaat is ook altijd prachtig.

Gus en Juul zei

Prachtige kleine composities heb je weer gemaakt!