dinsdag 7 juni 2016

Vervolg breakdownprint. De laatste 4 ramen. en nog meer....


Voor de laatste ramen die in een vorig bericht stonden te drogen , gebruikte ik een grote lap bourette zijde.  Een goed resultaat , met cinnaber, turqoise en lapis lazuli. 
 Jammer dat ik geen grotere lap had, dan kon ik er een jasje van maken!



Deze katoenen poplin is bedrukt met smaragd en lapis lazuli  , met wat golden yellow.


Hier ook weer lapis lazuli ,smaragd en een klein restje cinnaber.


Er lag nog een zijden sjaal, die ik met dezelfde kleuren afdrukte,


 De andere kant . Doordat de zijde zo dun is loopt de verf erg door elkaar.  
Maar ik ben niet ontevreden!


En nu ik toch bezig was met die kleuren  meteen een aantal lappen in zakjes gezet in de zon.
Ze zijn zowat gekookt , dus morgen spoelen ....


6 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Hannie wat mooi, wat een schitterende kleuren

Fijne dag groetjes

els zei

Wat heb je weer prachtige resultaten bereikt. Breakdown printing is echt "jouw ding" De kleuren zijn schitterend.

Gus en Juul zei

Wat een mooie prints!

Marlien zei

Prachtig.

Frederika zei

Wat heb je weer een mooie voorraad lappen. Prachtig

Suus zei

Mooi hoor Hannie, zo heb je weer een mooie voorraad.