maandag 5 september 2016

Verven met de restjes, in herfstkleuren.en breakdown print.





Tijdens een workshop met twee vriendinnen verfden ze een flink aantal lappen in fraaie herfst kleuren .
Ik had 12 kleuren verf aangemaakt , zodat ze konden kiezen. Allebei kozen ze voor mooie warme kleuren. Daarvan heb ik nog geen foto's , maar van de resten verfde ikzelf een aantal lappen , zoals cinnaber bronziet granaat en mengde die onderling ook nog zomaar willekeurig...



Ook deze zijn van de resten , Ik verfde grote lappen die heel bruikbaar zijn . 75 x 75 cm 


Van de breakdown sessie had ik ook nog veel aangemaakte pasta's over , die gemakkelijk in de koelkast houdbaar zijn. ik maakte 6 ramen klaar, en printte ook weer op  grote lappen .



Deze is een dubbeldruk eerst de lap op de plastic ondergrond waar het raam op was gemaakt er zat nog veel verf op in de reliëfpatronen. Daarna nof met raam afgedrukt.


Zo ook deze geprint.


Hierbij is alleen bubbelplastic en een bodem van een vleesbakje gebruikt . de patronen zijn dan wat eenvoudiger.


Deze alleen met de mengkleur Granaat en rood met barnsteen.


Ook had ik nog stukken gordijnstof, een soort linnen met katoen .geeft toch een aardig effect.

10 opmerkingen:

Eke zei

Heerlijk Hannie, een fijne voorraad om uit te kiezen heb je zo. Kan je weer veel moois maken, zoals je prachtige quilt op de ATT, die ik uitgebreid bewonderd heb.

Marlien zei

Ook al weer mooi!

Gus en Juul zei

Heerlijk he, van die mooie lapjes produceren! Ik val vooral voor de mooie herfstkleuren en de rustige breakdownprintlappen.

els zei

O Hannie wat een prachtige lappen heb je weer gemaakt. Je krijgt meteen zin om daarmee aan het werk te gaan lijkt me.

miekequilt zei

Wat een schitterende lappen. Slim om ze zo groot te maken. Dan kun je ze goed verwerken.

Marja. zei

prachtige lappen, niette snel er het mes inzetten, eerst een poosje strelen!

mia zei

Heb je wel genoeg kastruimte? anders heb ik nog wel een plekje. Wat zien de lappen er weer geweldig uit.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

lekker mee genieten van je verfwerk. ik kom nu nergens toe maar geniet van je blog.

Janny de Roo zei

Iedereen is enthousiast, ik ook....en jij hebt er vast geen moeite mee om er weer iets moois van te maken.

joke zei

Het zijn weer mooie lappen geworden. Ben benieuwd wat je er van maakt.