zondag 6 augustus 2017

De Stijl in het wevershuis Leiden en Sieboldhuis






Heel gevarieerd werk o.a. in het midden een werk van Marjo Stoeckart
getiteld:  "Zeemansvrouw"


Een heel bijzonder werk !


Vilt werd gebruikt voor deze lamp..



Een driedimensionaal werk!
Helaas ben ik vergeten om de namen van de maaksters  te noteren.




Ik kon het niet laten om enkele miniweefseltjes te kopen , waar 2 dames mee demonstreerden,
die ik thuis in lijstjes zette.



Ook  nog even in het Sieboldhuis  de grappige Kokeshi poppen bekeken, 
die op een speciale manier worden gemaakt. 






En heel bijzondere de indrukwekkende  foto's van Shibata Toshio



Alles bij elkaar weer een welbestede dag, met O.V.  kaart en museumkaart !

8 opmerkingen:

miekequilt zei

Heerlijk om in een luie stoel je verslagje te lezen.

Frederika zei

Dat is weer een leuk verslag van een heerlijke tentoonstelling

Marlien zei

Mooi, die door de stijl geïnspireerde werkstukken.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Leuk om via jou mee te kijken naar de expositie in het Wevershuis waar ook mijn quilt hangt. Siebold huis heeft ook altijd mooie exposities in een prachtig pand.

Hélène zei

ik zag mijn ''Stijlvol'' doosje in de vitrine op je foto's, leuk dat je bent gaan kijken.

Jo Huijsman zei

Bedankt voor het prachtige uitgebreide verslag Hannie.

els zei

Fijn om zo even mee te mogen genieten van al dat moois.

Anoniem zei

Wat leuk, dat je op de foto borduurde, ziet er mooi uit. Je moet het idee maar hebben. Ook mooie tentoonstelling in Leiden, je ingelijste mini-weefsels zijn ook super leuk.

Groetjes, Wies